REKLAMASJON  OG SERVICE

Har du problemer med mottatt sykkel – kontakt Cycleurope på tlf. 51 60 45 00 (åpent mellom 09.00 og 15.30) eller send en e-post til info@dbs.no og vi løser eventuelle problemer raskt og effektivt. Vi anbefaler kontakt via e-post for best behandling av din sak.

Reklamasjonsskjema

Det inngår ingen etterjustering eller 1. gangs service for sykler kjøpt på dbs.no. En sykkel har ofte behov for etterjustering av gir og bremser etter en tids bruk. Dette må utføres av sykkelkjøper selv eller hos en sykkelforhandler der kostnaden dekkes av sykkeleier.

DBS har også et nettverk av servicepartnere som kan benyttes. Se oversikt over DBS servicepartnere.

BYTTE AV VARE

Dersom du ønsker å bytte en vare du har bestilt, må du returnere den uønskede varen (se info om angrerett og retur) og legge inn en ny bestilling på varen du ønsker. Du vil bli refundert for varen (kjøpssum minus returfrakt) først når den er mottatt i retur.

ANGRERETT OG RETUR AV VARE

Som kunde hos oss har du 14 dagers angrefrist på ditt kjøp. Ønsker du å benytte deg av denne eller av andre årsaker ønsker å returnere varen, må du selv betale returfrakten. Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen for å returnere varen trygt og sikkert tilbakeVi ønsker at returhåndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter, og ber derfor om at følgende fremgangsmåte følges:

Dersom du vil benytte deg av angreretten må angrerettsskjema som fulgte med ordrebekreftelsen fylles ut, og varen må være i samme stand som da du mottok den. Varen skal returneres i originalemballasjen. 

Du finner også angrerettskjema her. 

Når angrerettskjema er mottatt, vil du for retur av sykkeltilbehør og barnesykler få tilsendt returetikett via e-post. Fest returetiketten på pakken som skal i retur, og lever pakken på et postkontor. Kostnad for returen dekkes av kjøper og trekkes fra kjøpssum ved retur av vare. For sykkeltilbehør trekkes 99 kr, for barnesykkel trekkes 450 kr.

For retur av elsykler og sykler benytter vi Bring til opphenting av sykkelen på adressen oppgitt i din ordre. Etter angreskjema er behandlet, vil du ila noen dager bli kontaktet av Bring direkte for å avtale tidspunkt for henting  Kostnad for returen dekkes av kjøper og trekkes fra kjøpssum ved retur av vare. For elsykler og sykler trekkes 900 kr. Følgende vilkår gjelder:

Mottakers ansvar: varene skal pakkes ned på samme måte som de ankom. Varene skal pakkes i original emballasje. Finnes ikke denne skal det likevel være en tilsvarende beskyttelse.

Dette er ikke inkludert: 

Utplukking, demontering og emballering av produktet.

Dersom Bring må betale noen form for kompensasjon i forbindelse med en ferjetransport vil kostnad viderefaktureres kunde.

Dersom du som kjøper ønsker å booke retur med en annen leverandør står du fritt til det men varene må fortsatt emballeres og sendes i komplett stand tilbake til oss. Gi beskjed til oss dersom du ønsker å returnere en vare ved bruk av annet fraktselskap.  

OM ANGRERETT

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det  angrerettloven  som gjelder. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender angrerettskjema via e-post til alle våre privatkunder ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

·   Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn standardleveringen som selger tilbød, er dette en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24).

·   Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake (jf. Ang Angreretten § 25)

·   Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon (jf. Ang Angreretten § 25).

·   Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf Angrerettloven § 1).